place to be - Reisverslag uit Castlebar, Ierland van Robin Jong - WaarBenJij.nu place to be - Reisverslag uit Castlebar, Ierland van Robin Jong - WaarBenJij.nu

place to be

Door: Robin de Jong

Blijf op de hoogte en volg Robin

13 Februari 2013 | Ierland, Castlebar

Hallo lieve mensen,

Vandaag precies 2 weken in Ierland en nu echt wel gewend aan het land. Mijn eerste week stage zit er echt op en vind het uiteindelijk toch wel leuk op mijn werk. Ik had eerder een beetje het gevoel dat ik ondergewaardeerd werd en het ging allemaal een beetje snel met de lading informatie die ik kreeg plus de vreemde taal waarvan ik 30% van de woorden moest op zoeken. Het is eenmaal een prestatiecultuur waarbij je vooral in het begin veel resultaat moet boeken en moet laten zien wat je kan.

Uiteindelijk gaat dat het allemaal goed, we hadden 2 weken geleden 130 bezoekers op de Facebook, het gaat nu naar 600 toe, de website is gestegen met 154% en er zijn 4 aanmeldingen via Facebook gekomen. Dus het gaat erg lekker.

Vorige week een abonnement genomen op de sportschool die zowel een zwembad, stoomkamer, sauna en uiteraard een sportzaal heeft. Het is voor 3 maanden, dus ik hoop dat het na 3 maanden een stuk droger is buiten zodat we buiten kunnen gaan sporten. Nu al vorige week woensdag, vrijdag, zaterdag, zondag en maandag geweest. Waarbij ik maandag nog even op de weegschaal ben geweest bij deze zelfde sportschool. Ik ben gelukkig alweer 5 kilo afgevallen dus dat gaat ook lekker snel.

Van het weekend zijn we 2 dagen wezen stappen. Vrijdag zijn we eerst begonnen bij een oude Ierse pub en vervolgens vetrokken naar een moderne Ierse pub. Super gezellig geweest en veel mensen leren kennen. Vervolgens op zaterdag lekker uitgeslapen tot een uurtje of 1 om vervolgens even een ruim rondje te lopen naar de sportschool. Na de sportschool hebben we een gezellig huis feestje gegeven en vervolgens weer naar de pub om wat te drinken en te feesten. Zondag hebben we het rustig aan gedaan. Lekker uitgeslapen en wat rustige oefeningen in de sportschool gedaan en lekker lang wezen zwemmen.

Helaas was het weekend alweer voorbij en er moet weer gewerkt worden op maandag. Dat hebben we dan ook gedaan en s ‘avonds, jawel, naar de sportschool. Onder het motto: ‘we hebben geen TV dus gaan we maar sporten’’ zijn we inmiddels meer in de sportschool te vinden dan thuis, want daar hebben ze wel een TV ☺. Gisteren (dinsdag) zijn we na het werk met zijn drieën naar de pub vertrokken om de wedstrijd te zien van Celtic tegen Juventus. Tot onze verbazing werden er 6 gevulde jam-pannenkoeken op een bord voor ons op tafel gezet die wij van het huis kregen. Dat hoef je in Nederland niet te verwachten. Oja, het was gister pancake-tuesday. Veel mensen eten dan ook echt pannenkoeken. Ik kon namelijk nergens meer beslag vinden. En om nou een heel pak bloem te kopen voor dat kleine beetje beslag vond ik ook zo’n onzin. Helaas deze traditie maar overgeslagen dan.

Vandaag lekkere dag gehad, het wordt steeds drukker op mijn werk, er zijn steeds meer dingen te doen. Binnenkort moet ik beginnen met het interviewen van Ierse studenten dus dat wordt nog best spannend als je geen perfect Engels praat.

  • 14 Februari 2013 - 13:43

    Nettie:

    Hey Robin...Nou wat zal jij afgetraind zijn als je weer naar huis komt zeg !
    Fijn dat je werk bevalt , we spreken je vanavond vast nog wel .
    liefs van ons uit Alblasserdam

  • 14 Februari 2013 - 17:41

    Gerard De Jong:

    Nou, nou, je bent inderdaad al helemaal ingeburgerd. Leuk, hoor, dat is best snel gebeurd. Fijn dat je werk zo goed bevalt, anders wordt het een taaie periode om door te komen die 20 weken. Heb je gisteravond ook nog Real Madrid tegen Manchester United gezien ?? Was echt een hele mooie pot voetbal. Spreek je vast verder vanavond nog wel. Vanwege de spekgladde wegen gaat de training vanavond niet door dus mama en ik zitten vanavond zomaar een keertje thuis (maar ikke natuurlijk wel op de loopband straks...). Jij bent trouwens ook lekker aan het sporten, zeg, als je terugkomt kan je volgens mij gewoon met me meetrainen voor de volgende marathon, hahaha !!!

    veel liefs, dikke knuffel,

    paps

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Castlebar

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 April 2013

Op de helft!!

13 Februari 2013

place to be

06 Februari 2013

Bijna 1 week in Ierland
Robin

Student van Hogeschool Inholland, doet stage in Castlebar Ierland. Studeert communicatie en doet een marketingcommunicatie stage bij CARA international.

Actief sinds 22 Jan. 2013
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 2571

Voorgaande reizen:

22 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: